Saeco SM5573/10 zwart, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco SM5573/10 zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jos 11-05-2020

Goed apparaat, maar slechte service

Echt een fijn apparaat, maar binnen een jaar kwamen er kuren. Apparaat herkent de wateruitloop niet, daardoor lukt het vullen van het watersysteem niet, en kan er geen nieuw aquafilter geplaatst worden, Resultaat: je kan geen kofiie zetten. Eenmaal is het gelukt om met een "stappenplan" de machine weer aan de praat te krijgen, maar later moest hij toch gerepareerd worden. Dan moet je dat kolossale ding opsturen. Hoe je een doos moet vinden waar hij in past vertellen ze er niet bij. Dan zit je 2 weken zonder koffie apparaat. Toen ik weer een filter moest vervangen weer hetzelfde euvel. Mag ik hem weer opsturen. Ik geef aan dat ik er geen vertrouwen meer in heb, maar ze zijn niet van plan een nieuwe op te sturen of mijn geld terug te geven. Slechte zaak.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • mooi apparaat

Minpunten

• Slechte service tijdens garantie
  • geen service aan huis

Jos 03-05-2021

Reactie op mezelf:-)
Na 4 keer in één jaar terug te zijn geweest met hetzelfde euvel, kreeg ik een nieuw apparaat (zelfde type). Nu na een half jaar: weer mis: Error 02 geeft jij in rood aan. Het boekje kent error 01, 03, 04 etc, maar 2 bestaat niet. Koffie was weer prima, een half jaar, maar mijn vertrouwen is helemaal weg. Ik wil gewoon mijn geld terug, maar dat schijnt niet te kunnen.

Hilko 20-12-2019

Premium koffiezetter

De PicoBaristo Deluxe SM5573 is een ronduit prachtig apparaat met duidelijke knoppen. De eerste installatie is snel te doen en de stapjes om tot een werkend apparaat te komen zijn duidelijk, je hebt binnen no-time je eerste koffie.

Bij het klaarmaken van de koffie kun je alle instellingen direct wijzigen van hoeveelheid gebruikte bonen, hoeveelheid drank in milliliters en zelfs de gewenste temperatuur van je drank. Je hebt naast de standaard "Saeco instellingen", ook 4 profielen waarbij je voor elke drank die het apparaat kan maken, de voorkeuren permanent kunt instellen. Dit wil zeggen dat als je profiel Blauw aan hebt staan en daar heb je ingesteld dat er in het geval van Latte Macchiato standaard 40ml koffie en 320ml melk gemixed worden, dat je dan -als je het niet weer aanpast op moment van daadwerkelijk koffie zetten- er dus een beker met koffie van 360ml gezet wordt. Zorg dus dan ook maar voor een grote mok! Erg handig wanneer dit een instelling is die je eigenlijk bijna altijd wel wilt, zoals ik. Mijn vriendin drinkt liever minder sterke gewone koffie, wij hebben dus in profiel Blauw de gewone koffie Latte Macchiato aangepast en zijn daarmee klaar; wij gebruiken dus maar 1 enkel profiel. Mocht je echter meerdere verschillende wensen hebben voor hetzelfde koffierecept (verschillende koffiedrinkers in huis), dan moet je dus met de profielen gaan werken. De profielen zijn wel een van de belangrijkere verkoopargumenten van dit apparaat. Als dat niet relevant voor je is, is dit apparaat misschien wel overkill voor jou.

Wat ik super irritant vindt is de 'spoelen' functie: bij het aanzetten en ook bij uitzetten gaat het apparaat direct spoelen en gooit er een mondje vol water uit. Je moet er dus een kopje of zoiets onder hebben staan, omdat het anders in de opvangbak komt en je flink vaak bezig mag met de opvangbak uit het apparaat halen en leeg gooien. Dat is wel vrij snel te doen, maar de eerste keer moest ik wel op zoek naar #HoeDan. Je haalt de hele voorkant van het apparaat, de koffiedikbak en de opvangbak voor water; het is een groot geheel. Het werkt op zich prima, maar het is wel even een handeling. We waren gewend aan de "What Else" koffiecupjes die je in 1 handomdraai in de recycle zak mikt, hier moet je met een schepje aan de gang om de koffiedik er uit te scheppen en in een bio zak te gooien. Doe je dit niet vaak genoeg dan kun je ook rekenen op schimmel op je koffiedik. Dat vond ik geen aangename verrassing.

De smaak van de koffie zelf is natuurlijk grotendeels afhankelijk van welke bonen je gebruikt. Bij het testen van het apparaat kregen we ook een zak L'Or espresso bonen van sterkte 9 en.... oh... my... lord, wat een heerlijke koffie. Ook de Latte Macchiato is geweldig met deze bonen. De cappuccino vond ik persoonlijk te bitter van smaak. Maar, zoals gezegd, alles is in te stellen aan dit apparaat, dus ook smaaksterkte e.d.; mogelijk dus een kwestie van instellen.

De meegeleverde melkkan met opschuimfunctie is stevig en voelt aan als van goede kwaliteit. Verdere meegeleverde accessoires zijn de water-ontharder (goed voor zo'n 5000 kopjes) en een water-hardheid-testset. Meer hoeft er ook niet bij te zitten in principe. Iets om de koffiedikbak makkelijker schoon te scheppen was wel handig geweest.

Al met al is dit een echt premium apparaat van Philips' premium merk Saeco. Ik vind het apparaat wel flink aan de prijs, maar ik heb sowieso weinig begrip voor waarom alle bonenmachines zo enorm duur moeten zijn. Dat er in dit apparaat ook nog meerdere geheugens zitten voor alle profielen en hun losse instellingen, zal niet helpen om de prijs laag te houden - en persoonlijk twijfel ik wat over of het echte nut van deze functie. Als je dat ideaal lijkt voor de 4 actieve koffiedrinkers in jouw huishouden die allemaal hun eigen duidelijke wensen hebben over koffie, dan is dit apparaat perfect voor jou. Zo niet.... dan misschien nog even nadenken over de 200-300 euro goedkopere alternatieven?

Mijn grootste ergernis (naast het spoelen) met het apparaat is de aan-knop. Soms druk ik die wel 3x in voordat het apparaat daadwerkelijk aan gaat. Vrij irritant en voelt daardoor niet altijd even betrouwbaar aan. Dit lijkt aan mij te liggen, mijn vriendin zegt nergens last van te hebben.

Pluspunten

• Geweldig lekkere koffie
  • Veel instellingen
  • Instellingen permanent vast
  • Veel verschillende koffie-recepten
  • Melkkan

Minpunten

• Duur
  • Heel duur
  • Aan-knop reageert niet altijd goed
  • Spoelen bij aanzetten
  • Spoelen bij uitzetten

Aerobed 19-12-2019

Goed apparaat

Design is fantastisch. Apparaat werkt erg intuïtief.
De kleinere koffie varianten kan wel wat heter, naar mijn idee.
De grotere varianten zijn mooi qua temperatuur. Heerlijk en gemakkelijk zijn de melkvarianten met het handige melkkannetje.
Goede bonen maken het verschil tussen lekkere en vieze koffie. Hebben nu lavazza, dat is voor ons het lekkerst.
Het apparaat doet wat het moet doen.
Handige reinigingsfuncties.

Cindy 16-12-2019

Ideaal apparaat!

Lang getwijfeld of we een andere koffiemachine zouden kopen maar we zijn echt helemaal om. Super lekkere koffie, makkelijk in onderhoud, veel keuzes en fijn dat er profielen zijn waarin ieder z’n persoonlijke voorkeuren kan opslaan. Inmiddels zijn er in onze omgeving al een aantal mensen aangestoken die hetzelfde apparaat willen hebben.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Onderhoud valt mee
  • Veel koffie keuze

Minpunten

• Prijs vrij hoog

Olmpje 15-12-2019

Luxe apparaat met heerlijke koffie

Afgelopen zaterdag hebben we de PicoBaristo Deluxe uitgepakt en geïnstalleerd. Door de stappen van de bijgeleverde quickstart-handleiding te volgen, konden we het aquafilter snel instellen en water en bonen vullen en al snel de eerste koffie zetten. De verlichte display is prachtig, en maakt het extra aantrekkelijk om speciale koffiedranken te kiezen. De koffiespecialiteiten smaken heerlijk! De persoonlijke profielen maken het gemakkelijk om koffie van jouw smaak en in de gewenste hoeveelheid te krijgen. Wij gebruiken een maatbeker om het water in de bak aan te vullen, want het hengsel voelt niet al te stevig, hoewel het er wel voor gemaakt zal zijn om het gewicht aan te kunnen. De melkbeker is na gebruik gewoon direct in de koelkast te zetten, wat erg handig is. Ook het feit dat je niet zelf je melk hoeft op te schuimen en dat de machine zichzelf spoelt, vind ik ideaal. Een minpuntje vind ik de ondiepe koffiebonenbak, waardoor er al snel bonen uit vallen tijdens het vullen. Ook het lopen met de volle vuilwaterlade vind ik lastig. Wat dat betreft lijkt een machine met vaste waterafvoer me handiger. Voordeel ten opzichte van een filterkoffiezetter vind ik dat er precies genoeg koffie wordt gebruikt voor de hoeveelheid die in je beker komt. Met filterkoffie blijft er bij ons nog weleens wat achter in de pot, wat natuurlijk zonde is. Verder was ik een beetje bang dat je vieze vingers op het metaal zou zien, maar dat valt reuze mee! Er zijn meerdere keuzeprofielen in te stellen, waardoor je de hoeveelheid en sterkte van je koffie kunt aanpassen aan je eigen smaak.

Pluspunten

• instelbare profielen
  • prachtig verlichte display
  • veel verschillende koffiedranken mogelijk
  • melkreservoir kan direct de koelkast in
  • geen gedoe met zelf melk opschuimen

Minpunten

• lopen met volle vuilwaterbak
  • ondiep koffiebonenreservoir

BHGD 07-12-2019

Een mooi espressoapparaat, dat wel wat onderhoud vergt

Het apparaat oogt erg mooi en is dan ook een aanwinst voor de keuken/het aanrecht. Qua gebruiksgemak valt het apparaat wat tegen. Je moet het apparaat vaak reinigen. Sommige onderdelen, zoals bijvoorbeeld het hendeltje van het waterreservoir, zijn fragiel. De variatiemogelijkheden qua koffie zijn prima, net zoals de smaak.

• Veel variatiemogelijkheden

Minpunten

• Vergt nogal wat onderhoud
  • Fragiele onderdelen

jakayaca 06-12-2019

Heerlijke koffie

Apparaat is eenvoudig te installeren met de bijgeleverde snelstartgids. Na installatie direct de eerste kop koffie uit de machine gehaald. Deze bleek erg waterig te zijn en ook wel een heel klein bakkie. Vanaf de tweede kop werd het al een stuk beter. Toen hadden we zelf wat gespeeld met de instellingen. Echt handig om zo koffie naar ieders wens te kunnen zetten. Makkelijk om eigen profielen in te stellen naar smaak, hoeveelheid en temperatuur.

Hier in huis zijn de coffee en espresso favoriet. Zelf zijn we geen melkliefhebbers daarom aan bezoekende vrienden de cappuccino en Latte macchiato aangeboden. Deze werd ook makkelijk gezet. Ook hier gold weer bij dat de tweede kop aanmerkelijk beter was als de eerste (toen was het geheel te koud). Zag er wel restaurantwaardig uit en was erg gemakkelijk.

Al met al een apparaat wat er mooi uitziet, wat lekkere koffie zet, waar we echt van genieten maar wel stevig aan de prijs blijft voor de normale consument

Pluspunten

• koffie naar eigen smaak aan kunnen passen
  • formaat van het apparaat
  • mooie design
  • in kunnen stellen van persoonlijke profielen
  • snel een kopje koffie

Minpunten

• handvat van het waterreservoir lijkt kwetsbaar
  • apparaat schakelt net iets te snel uit
  • apparaat spoelt bij opstarten en uitschakelen
  • koffiebak en wateropvangbak vaak legen
  • bonenreservoir kan groter

Meike 03-12-2019

Prettig apparaat met veel mogelijkheden!

Ik heb dit product nu ongeveer 2 maanden in gebruik. Zelf ben ik niet echt een koffiedrinker, dus ik vind het heel fijn dat er ook een optie is voor heet water.
Verder komt er voornamelijk veel bezoek die van lekkere koffie houd en is mijn partner verslaafd. Vanuit hun hoor ik alleen maar positieve verhalen over de kwaliteit en mogelijkheden. Prijs vind ik wel wat aan de hoge kant, maar met alle opties is dit denk ik wel een realistische prijs die je al snel betaald voor een product als dit.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Snel

Minpunten

• Prijs
  • Klein koffiebonen compartement

Inke 02-12-2019

Mooi design, lekkere koffie

De eerste installatie is duidelijk uitgelegd op de website van Saeco. (Daar vind je overigens ook allerlei andere video’s over het apparaat en het onderhoud, super handig) Binnen no time heb je je eerste kopje koffie in handen!
Je kunt met dit mooie apparaat maar liefst 13 verschillende dranken maken en je kan je koffie aanpassen naar je eigen smaak qua sterkte, warmte en eventueel hoeveelheid melk.
De glazen melkkan is sowieso handig in het gebruik; je bevestigt ‘m met een klik aan het apparaat en daarna gaat ie zo weer terug de koelkast in.
Het waterreservoir heeft een plastic beugel en die lijkt wel wat fragiel wanneer het reservoir compleet gevuld is. Het bonenreservoir is voor ons rúim voldoende.
Het is een parel in de keuken, makkelijk in gebruik en maakt heerlijke koffie!

• Lekkere koffie

Minpunten

• Nog niet gevonden

Marco 01-12-2019

Heerlijke koffie uit een geweldige machine

Het is echt een geweldig apparaat doet precies wat je van een goede machine mag verwachten je kan zelfs de temperatuur bij ieder kopje instellen zodat je een heerlijke echt hete koffie kan bereiden en dat doet niet ieder apparaat .
Op een iets te klein waterreservoir na echt top . Een aanrader dus

Pluspunten

• Heerlijke koffie met veel koffie keuze
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi en degelijk design
  • Pas na 5000 kopjes ontkalken
  • Afneembare melkkan , zo de koelkast in

Minpunten

• Te klein waterreservoir
  • Geen melding als bonen bijna op zijn

Syl 15-06-2018

Top Koffiemachine!

Zeer fijne machine als je van lekkere koffie houdt, erg makkelijk in gebruik. Ook de melkopschuimer is makkelijk in gebruik en onderhoudt. Heeft verschillende ingebouwde spoel functies om je apparaat van binnen te reinigen.(ook voor de melkopschuimer)

Je kunt persoonlijke profielen aanmaken waarin je aangeeft hoe je jouw koffie het liefst hebt.(tempratuur, hoeveelheid/sterkte koffie,hoeveelheid melk).Ook is de vermaler verstelbaar wat alleen wel een minpuntje is dat je de functie espresso moet aanzetten om deze te verstellen(kost je dus wel een paar bonen)

Voorafgaand aan het gebruik kun je jouw kraan water laten testen, om zo de ontkalker te instaleren , die ervoor zorgt dat je apparaat dus langer mee gaat.(erg prettig)

De ingebouwde spoelfuncties zijn erg handig , alleen een maar deze spoelfunctie doet hij ook bij het standby gaan van het apparaat. Ik plaats namelijk graag een kopje eronder zodat niet alles in de opvangbak terecht komt, anders moet ik deze sneller legen , ik vind de opvang bak erg lomp in gebruik omdat deze zo groot/lang is.

Al met al heeft dit apparaat zoveel pluspunten , ik zou hem iedereen aanraden!!

Pluspunten

• Persoonlijke profielen aan te maken
  • Zeer makkelijk in gebruik
  • Zowel bonen als gemalen koffie te gerbuiken
  • Melkopschuimer los te koppelen
  • Geintegreerde waterontkalker

Minpunten

• Opvang bak erg lomp in gebruik
  • Spoelt de machine waneer deze op standby gaat

Ellen17 08-06-2018

Mooie en Gebruiksvriendelijke machine

Het uiterlijk van de machine is echt prachtig, mooi geborsteld chromen details. De machine is eenvoudig in gebruik wat heel belangrijk is vind ik zelf, met een keuze menu dat u door alle stappen heen helpt en in het nederlands in te stellen is.
Je kan de hardheid aangeven van het water instellen, zodat je de machine niet te vaak hoeft te ontkalken, en je kan ook een waterfilter plaatsen als de hardheid van het water hoog is in je woonplaats.
Je kunt door middel van kleurtjes 4 persoonlijke profielen aanmaken, met de keuzes hoeveelheid bonen, temperatuur van de koffie , hoeveelheid koffie,hoeveel heid melk, smaakintensiteit.
Naast de standaard profielen kan je ook Kiezen voor nog 7 meer soorten koffie.
De melkvariaties maak je met behulp van een prachtige stevige losse melkkan met een mooi geborsteld chromen handvat, deze kan je bij gebruik aansluiten en daarna in de koelkast bewaren, waardoor je de melk langer kunt bewaren en gebruiken.
Het waterreservoir is 1,8L en is groot genoeg en zo pak je ook op tijd vers water voor een lekkere verse bak koffie en hij is er ook makkelijk uit te tillen door middel van een hengsel.Het bonen reservoir is groot genoeg, er zit ook een extra klep op om de bonen langer vers te houden, en een optie om filterkoffie te gebruiken, minpuntje is dat hij niet aangeeft wanneer de bonen op zijn.
De koffie is snel te zetten met minimaal geluid, en na iedere melkvariatie kun je kiezen om het melksysteem schoon te spoelen!!!
Echt een aanrader, prachtige machine die gebruiksvriendelijk is en makkelijk schoon te maken!!!!!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goed melkschuim

Minpunten

• Geeft niet aan dat de bonen op zijn

koenders 03-06-2018

De espressomachine is een fijn en gemakkelijk product

De espressomachine heeft een zeer luxe uitstraling waardoor het design op het eerste oog als zeer prettig wordt ervaren. We hebben zeer veel opties als het om een keuze te maken welke koffie we willen drinken. Het gemak waarmee de roestvrijstalen bakken bij de machine gemonteerd zijn maakt het makkelijk om schoon te houden en blijft de kwaliteit goed. De snelheid waarmee het apparaat warm wordt en de koffie wordt gezet, zien wij als zeer prettig. We zijn iets minder tevreden over de kwaliteit de gezette koffie. Wanner wij onze bonen gebruiken smaakt de koffie bitterder dan dat wij gewend zijn. Ook met het proberen van diverse andere bonen, proeven wij verschil met wat wij gewend zijn. We moeten erg stellen met de bonen/sterkte om uiteindelijk voor ons het de lekkerste koffie te krijgen. Heeft zo z'n voordelen zeker, hoeveel opties zijn er wel niet mogelijk op deze manier. Echter was het voor ons wat te veel zoeken.

De melkschuimer is overigens ideaal, wat een fijne afstelling en hoe makkelijk deze is in gebruik is. Het schoonmaken van de machine gaat erg makkelijk, ondanks dat de reservoir bak wat groot en lomp is.

Al met al is deze machine zeker een aanrader, wat een prachtig product.

• Snelheid
  • Melkschuimer
  • Waterontkalker

Minpunten

• Te veel keus
  • Foutgevoelig
  • Klein waterreservoir

Virginia 02-06-2018

Luxe koffie

Ik heb dit apparaat nu twee weken in gebruik.
Dankzij de opstart hulp is het apparaat snel geïnstalleerd.
Er zit een stripje bij om de waterhardheid in je regio te testen zodat je die in kan stellen op het apparaat. Ook de kalkfilter maakt het mogelijk dat je een paar maande vooruit kan voor het apparaat ontkalkt hoeft te worden. Het apparaat heeft een info schermpje waarop staat wat te doen nadat je je koffiekeuze hebt gemaakt. Je kunt ook je voorkeuren makkelijk aanpassen en zelfs voor vijf mensen opslaan in een profiel. Die worden opgeslagen onder een kleur op het schermpje.
Het apparaat spoelt zichzelf door bij in -en uitschakelen van het apparaat.
Het reinigen van het apparaat is makkelijk. Ook het bijvullen. An de bonen en het water gaat simpel door deksels bovenop het apparaat. Het water vul je bij door de watertank met een hengsel uit de machine te tillen.
Op het schermpje wordt aangegeven wanneer je water moet bijvullen of de lek bak of het koffiedrab bakje moet legen.
Als je graag je koffie op verschillende manieren drinkt is het een ideaal apparaat.
De vormgeving is strak en glad .
Het enige wat ik jammer vind is dat er niet word aangegeven dat de bonen op zijn en voor de rest alles wel.
Maar de koffie is heerlijk.
Het is een machine uit het duurdere segment maar ik vind het wel terecht.

Minpunten

• Geeft niet aan dat bonen reservoir leeg is.

Mary Slavenburg 02-06-2018

Geweldig apparaat

Geweldig apparaat. Heerlijk koffie. Vele varianten mogelijk. Mooi degelijk design. Makkelijk schoon te houden en makkelijk te bedienen. Aanrader !

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Heerlijke koffie
  • Veel keuze in soort
  • Makkelijk te bedienen

Margot85 02-06-2018

Heerlijke koffie met deze veelzijdige espressomachine

De espressomachine ziet er mooi uit, voorkant heeft chromen afwerking verder is hij heel degelijk.
Het in gebruik nemen van de machine is heel makkelijk, via het keuze menu wordt aangegeven hoe de installatie afgerond kan worden. Binnen 15 minuten hadden wij ons eerste espresso al op tafel staan!

De machine kan maar liefst 13 verschillende koffiesoorten, keuze genoeg! De keuze maken voor koffiesoorten is heel makkelijk door de touchscreen knoppen op het apparaat.
De machine biedt de mogelijkheid om zelf 4 profielen in te stellen. Zo kan iedereen in huis zijn eigen kop koffie instellen. Je kunt de sterkte, warmte, smaak instellen. Bij de koffiesoorten met melk is ook de hoeveelheid melk per kop in te stellen. Het switchen tussen de profielen is heel simpel. Dit vind ik echt een super handige optie op deze machine, aangezien iedereen bij ons thuis een andere sterkte van koffie wil.

De melkbeker voor de cappuccino, latte enz. is gemakkelijk in gebruik, het aansluiten op het apparaat ging eerste keer even moeilijk maar als je eenmaal weet hoe hij geplaatst moet worden is het heel simpel. De kwaliteit van de opgeschuimde melk is goed. Zelf hebben we volle melk gebruikt wat het beste resultaat gaf. De melkkan is ook makkelijk schoon te houden d.m.v. snelle reinigingsprogramma na het maken van cappuccino.

De kwaliteit van de koffie/espresso is heel goed. In het begin hadden we maalgraad van de bonen iets te laag staan waardoor de koffie niet heel sterk was, maar naar het aanpassen van de maalgraad was het perfect.
Enige verbeterpunt voor dit apparaat zou kunnen zijn dat de watertank en bonenreservoir iets aan de kleine kant is. Maar goed, het vullen van water en bonen stelt ook niks voor waardoor je er geen hinder van ondervindt.
Conclusie is dat wij zeer tevreden zijn met deze machine, zowel qua gebruiksgemak als kwaliteit van de koffie.

Pluspunten

• kwaliteit van de koffie/espresso
  • Profielen kunnen aanmaken
  • 12 verschillende soorten koffie
  • Design van het apparaat
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• water en bonenreservoir had iets groter gemogen.

mark213 31-05-2018

heerlijke koffie

Het koffiezetapparaat ziet er erg mooi uit met chromen details en zet heerlijke koffie, de installatie van de machine is niet moeilijk omdat je een keuzemenu krijgt op de machine zelf, deze helpt je door de installatie heen zoals het instellen van de hardheid van het water installatie van het waterfilter enz.

De machine heeft 13 verschillende koffiespecialiteiten en erg mooi en handig touchscreen tevens heeft de machine 12 verschillende maalstanden de knop om dit maalstanden in te stellen zit in het bonenreservoir.

De machine geeft zelf aan wanneer deze ontkalkt moet worden, in de handleiding is terug te vinden wanneer het melksyteem en zetgroep gereinigd moeten worden.

Ik raad iedereen aan om de AquaClean te installeren in het waterreservoir zodat je 5000 kopjes kan zetten zonder te ontkalken.

Wat erg handig is zijn de verschillende profielen die ingesteld kunnen worden, per profiel (4) kan je aangeven welke stekte, hoeveelheid, aroma, tempratuur en hoeveelheid melk je wilt hebben bij welke van de 13 verschillende koffiespecialiteiten. Je hoeft dus niet steeds opnieuw je voorkeuren in te stellen.

De melkbeker kan je na gebruiker weer van de machine loskoppelen wat soms wat lastig gaat zodat je de melkbeker in de koelkast gezet kan worden om zo melk verspilling te voorkomen.

Het waterreservoir is makkelijk te vullen omdat er een hengsel aan zit alleen is het reservoir iets aan de kleine kant deze had van mij wel iets groter gemogen.

Conclusie:

Het apparaat zet heerlijke koffie lekkerder dan mijn vorige koffiezetapparaat en ziet er erg mooi uit.

Het grootste plus punt zijn de 4 profielen die ingesteld kunnen worden zodat je niet steeds opnieuw je voorkeuren hoeft in te stellen.

Pluspunten

• 4 profielen
  • 5000 kopjes kan zetten zonder te ontkalken

Minpunten

• waterreservoir iets te klein

DavidSG 31-05-2018

Zeer goede koffie op een eenvoudige manier

We hebben deze machine nu al een paar weken elke dag gebruikt, dus nu kan ik er wat feedback over geven.
Van de verpakking tot het kleinste stuk, de machine is echt goed afgewerkt met verchroomde details en zelfs een kleine Italiaanse vlag aan de voorkant. Zodra je het hebt samengesteld (het wordt geleverd met een korte handleiding om het te doen) en bij de eerste start zal een menu in het scherm je door de eerste stappen leiden (de eerste is de taalselectie, Nederlands is wel inbegrepen). In dit menu kun je de waterhardheid instellen, het waterfilter installeren... en jouw eerste koffie bereiden. De machine bevat 5 profielen, één is vooraf geconfigureerd als Phillips/Saeco en de andere vier hebben de standaardinstellingen; in deze profielen kun je de hoeveelheid bonen, warmte van de koffie, hoeveelheid koffie en smaakintensiteit instellen. De machine wordt ook geleverd met een verwijderbare melkkan zodat je deze in de koelkast kun bewaren of in de vaatwasser kun zetten.
Wanneer de melkkan is aangesloten, zijn er echt veel verschillende soorten koffie om te bereiden (Cappuccino, Latte macchiato, Espresso, Cafe Lungo ...), elk met zijn eigen instellingen.
De enige twee dingen waarvan ik denk dat ze kunnen worden verbeterd, zijn de grootte van het waterreservoir (ik vind het een beetje klein) en dat de machine een waarschuwing geeft wanneer er nog maar weinig koffiebonen over zijn (het is al een paar keer gebeurd dat de koffie was water omdat er geen bonen meer over waren).

Nu, na een beschrijving van de hardware, is mijn ervaring heel goed geweest... na een paar pogingen en het gebruik van de handleiding. Mijn vrouw houdt van de sterke koffie, maar zelfs met de grootste hoeveelheid bonen en de intensiteit van de smaak ingesteld op het maximum, was de koffie te zacht; na het controleren van de handleiding vonden we dat er een keuzeschakelaar in het bonenreservoir zit waarmee je kunt selecteren hoeveel bonen overeenkomen met de selectie in het menu. Daarna loopt alles echt soepel. Een ander heel mooi punt is dat de molen erg stil is.
Kortom, ik denk dat het een zeer goede machine is met veel opties, afgezien van de normale zwarte koffie.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Aantal beschikbare opties

Minpunten

• Grote van het water reservoir
  • Geen waarschuwt als er geen koffie meer is

Sebas04 30-05-2018

100% aan te raden

Toen het koffiezetapparaat aankwam en het oude apparaat moest wijken, was ik direct blij. Wat ziet het apparaat er goed uit! De combinatie van roestvrijstaal en zwart met de verlichte touch-knoppen is erg chique. Uitpakken, aansluiten en gebruiksklaar maken was met de bijgevoegde instructies geen enkele moeite en snel gedaan. Het uiterlijk alleen al laat je verlangen naar een kopje koffie!

Met het opzetten en eerste instellen van het apparaat wordt ook duidelijk dat de afwerking en kwaliteit absoluut top zijn. Niets zit los, wiebelt of klappert. Toch laten zich de delen als de zetgroep, melkbeker inclusief melksysteem, waterreservoir, lekbak etc. gemakkelijk verwijderen voor b.v. schoonmaak. Voor het in elkaar zetten heb je nergens kracht nodig, alles gaat probleemloos. Dus het eerste koffiegenot staat niks in de weg: koffiebonen en water bijvullen en gaan. Voor het bijvullen van het water heb ik de Aqua-Clean-filter geactiveerd en ingezet. Ook de stappen hiervoor zijn goed beschreven, het is snel gedaan en gaat tot ca. 5000 koppen mee.

Het is moeilijk kiezen uit 12 zalige koffiespecialiteiten, maar heb je die keuze voor jezelf kunnen maken, is deze via de sneltoetsen snel bereikt. Wil je een andere koffiespecialiteit is het een extra menu verder waarin met de pijltoetsen de keuze gemaakt kan worden. Ik ervaar dit niet als groot meerwerk – het voelt zeker niet als overbodige stappen in het menu als het bij andere koffiezetapparaten vaak het geval is. Elke koffiespecialiteit kan voor het zetten nog gepersonaliseerd worden in o.a. sterkte, hoeveelheid (koffie/melk) of temperatuur. Na een tijdje testen, proberen en instellen op onze kopjes heb ik deze instellingen in een van de 4 mogelijke profielen opgeslagen. Door de profielen gaat het ’s ochtends dus nog sneller. De sterkte van de koffie kan daarnaast door een draaiknop in het bonenreservoir worden ingesteld, waardoor de maalgraad verandert. Dit geeft je nog eens een extra mogelijkheid alle drankjes precies op je eigen smaak af te stellen.

Het zetten van drankjes met melk zoals Cappuccino of Latte Macchiato is met het melksysteem van het apparaat ook ontzettend makkelijk. De melkbeker laat zich moeiteloos aankoppelen. Dus melkbeker uit de koelkast halen, aansluiten, koffiespecialiteit met melk kiezen en klaar. Het bereiden van Cappuccino of Latte Macchiato was nooit zo simpel. De kwaliteit en smaak van het melkschuim is naar mijn mening beter dan bij andere apparaten, waar het schuim volgens hetzelfde principe wordt opgestoomd i.p.v. opgeklopt. Dit apparaat laat het schuim minder waterig smaken, het schuim is romig en zacht. Als b.v. je Cappuccino is gezet, kan het melksystem met een drukje op de knop worden gespoeld en de melkbeker terug in de koelkast.

In de handleiding wordt duidelijk beschreven wanneer en hoe vaak het melksysteem en de andere delen schoon gemaakt of ontkalkt moeten worden. Het apparaat geeft echter ook aan, wanneer ontkalken op het programma staat. In de korte tijd dat ik het apparaat heb getest, was dit (ook dankzij de Aqua-Clean-filter) nog niet het geval. Ik heb in deze tijd wel de zetgroep schoongemaakt, wat naar een keer kijken in de handleiding ook moeiteloos en snel gedaan is. Het reinigen van koffie volautomaten schrok mij altijd af, maar ik moet zeggen dat ik helemaal om ben. Met dit apparaat is het ontzettend easy en zorgt zelf voor plezier, immers doe je het om de kwaliteit van je koffie en het apparaat te waarborgen!

Conclusie:
Het apparaat is een echter aanrader. Het ziet er schitterend uit, de bediening en het reinigen is supermakkelijk, goede melkschuim en – dat is met name het belangrijkste – zalige, lekkere koffie!

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • veel verschillende koffiespecialiteiten

Minpunten

• melk opstomen vrij hard

Pim Nijhof 23-05-2018

De betere custom bonenmachine

Ik heb deze mooi machine mogen testen. Het uiterlijk is mooi afgewerkt met geborsteld chromen details. (en een Italiaanse vlaggetje) Eenmaal uitgepakt is het allemaal vrij logisch te gebruiken voor de eerste keer. Een keuze menu helpt (in het Nederlands) door alle stappen heen. Zo kan je de hardheid aangeven van het water en de machine hierop afstemmen. Er is een programma om 4 soorten profielen te maken hoe men de koffie wilt. (keuze uit: hoeveelheid bonen, warmte van de koffie, hoeveelheid koffie, smaakintensiteit) Naast de persoonlijke profielen kan je ook de standaard aanpassen: Cappuccino, Latte macchiato, Espresso, Cafe Lungo en nog veel meer soorten. Het prettige van de machine is wel dat er een losse melk kan bij zit (en deze minimaal spettert bij gebruik), deze kan je bij gebruik aansluiten en daarna in de koelkast bewaren. Zo voorkom je verspilling van melk. Het waterreservoir had van mij wel iets groter gemogen (1,8L is beste snel leeg bij visite), het is wel makkelijk eruit te tillen (met een hengsel eraan) Het bonen reservoir is (net) groot genoeg voor ongeveer 20 koppen koffie. (ligt aan de sterkte van de koffie) Er zit een extra klep op om de bonen langer vers te houden. De lekbak is groot genoeg om veel (spoel)water te kunnen opvangen. Ik ben erg blij met dit product, het is een absolute aanrader. Het is een goede prijs/kwaliteit verhouding. De kofiie is snel te zetten zonder te veel poespas!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Lekkere goede koffie, custom made.

Minpunten

• waterreservoir grote
  • voorraadbak koffiebonen mag groter